reklama

La côte de Granit Rose - Pobrezie Ruzového Granitu

Moja srdcovka. La côte de Granit Rose. A aj ked sa to prelozi do slovenciny, neznie to najhorsie. Pobrezie Ruzoveho Granitu. Srdcovka, pretoze je to nielen vynimocne miesto, ale aj preto, ze prave tam som stretla muza mojho srdca, ale o tom niekedy inokedy. Teraz by som Vam radsej predstavila toto miesto z cestovatelskeho pohladu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Toto pobrezie s obrovskymi do ruzova sfarbenymi skaliskami sa nachadza na severnej casti Bretonska (v zapadnej casti Francuzska). Morska sila a burky do nich vytesali priam neuveritelne tvary. Najdete tu skaly v tvare srdca, korytnacky, lebky, ci dokonca aj flase coca-coly. Alebo staci pouzit len vlastnu fantaziu a uvidite v nich, co len chcete. Pri prechadzke po pobrezi sa len cudujete, ako to priroda dokazala, niektore skaly su len tak "polozene" jedna na druhej, akoby sa s nimi niekto zabaval.  

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

 

Pobrezie Ruzoveho Granitu je dlhe niekolko kilometrov a tiahne sa nim Sentier des Douaniers (v preklade Chodnik Colnikov). Je stvoreny na romanticke i rodinne prechadzky, hlavne mimo sezony, ked su tam len miestni. Chodnik usti v mieste zvanom Ploumanac'h, kde sa nachadza aj malebny majak, ktoreho fotografie uz obleteli svet. Tu sa vzdy rada zastavim a pozorujem more, obcas take kludne a modrave a obcas nebezpecne burlive a sive. Ti odvaznejsi nevahaju vyliezt na skaly a skusaju, kam sa az dostanu.

No a po prechadzke padne dobre ist sa trosku natiahnut na plaz. Ta v Ploumanac'h-u je sice uplne malinka, ale s vyhladom na romanticky zamocek leziaci uprostred mora na malom ostrovceku. Na jeho prehliadku zabudnite, je totiz sukromny, ale co je zaujimave, je ze pri odlive sa nan da zajst peso. Ale co by sme tam chodili, ked na plazi sa nachadzaju krasne opaleni a sarmantni plavcici (ja dobre viem, o com hovorim).

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Mile slecny, ak si po tomto zazitku potrebujete trosku schladit hlavu, pozvala by som Vas este na poharik do Perros-Guirecu. Najlepsie chuti dobre vychladeny chouchen, tunajsia specialita, ktoru by som prirovnala k medovine, ale v sladsom vydani. Po aperitive si samozrejme treba nieco zajest, a kedze ja nie som velka adeptka morskych plodov, dam si radsej galettes, co su slane bretonske palacinky, mnam, az sa mi zbiehaju slinky.

Navecerané? Tak v tom pripade chyba k zavrseniu perfektneho dna uz len nocna prechadzka pod hviezdnym nebom, s tichym sumom mora a s plavcikom, ktoreho sme zviedli popoludni a ktory ma taky krasny francuzsky prizvuk, ked sa snazi hovorit po anglicky (a len zopakujem, ze dobre viem, o com hovorim).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No nie, chcela som Vam predstavit pobrezie a lakam Vas tu na Francuzov. Ale co uz s nimi, ked maju cosi do seba...

Petra Kovacova

Petra Kovacova

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pofrancuzstena Slovenka, ktora sa prave usadila v Bratislave a spekuluje, ktora krajina ju viac milo rozculuje. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéOstatne

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu